• -10%
Circ, bloc de 2 timbre cu folio argint 2011 LP 1903a
search
  • Circ, bloc de 2 timbre cu folio argint 2011 LP 1903a

Circ, bloc de 2 timbre cu folio argint 2011 LP 1903a

1903a
11,50 lei
10,35 lei Economisești 10%
În stoc
An aparitie
2011
Calitate
MNH
Tip
Bloc de 2 timbre
Tematica
Meserii

Circ, bloc de 2 timbre cu folio argint 2011 LP 1903a

În perioada de glorie a Imperiului Roman, circul a reprezentat una dintre cele mai accesibile şi îndrãgite forme de divertisment. Modul de existenţã şi organizarea activitãţilor reunite sub denumirea de circ poartã amprenta definitorie a temperamentului diferitelor popoare şi continente.

În Roma Anticã, „circus“, însemnând cerc sau inel, definea spaţiile cu aceastã formã în care se desfãşurau manifestãri specifice acelor vremuri: soldaţi care se întreceau în a-şi demonstra calitãţile de mari luptãtori, dresaj de animale etc.

Dupã cãderea Imperiului Roman, circul a fost prezent mai departe, în Europa, datoritã grupurilor organizate de actori, care erau prezenţi cu spectacolele lor, mai ales la bâlciurile din oraşe. În Saxonia Evului Mediu, oamenii vedeau în aceşti nomazi şi o importantã sursã care putea oferi informaţii despre ce se întâmpla în lume, deoarece artiştii de stradã cântau, spuneau poveşti şi, de cele mai multe ori, aduceau ştiri din celelalte oraşe. Dupã invazia normanzilor, în lumea circarilor saxoni a apãrut jonglerul care, pentru început, a scãzut din popularitatea menestrelilor. Ulterior, actorii de circ au învãţat sã combine stilurile de reprezentaţii şi sã îşi împãrtãşeascã trucurile de îndemânare.

Istoria circului românesc începe cu anul 1874 la Bucureşti, când ia fiinţã primul circ autohton Circul Sidoli, pe locul actualei Berãrii Gambrinus înfiinţatã de I.L. Caragiale.

Arta circului românesc, în continuã transformare şi modernizare începând cu anul 1954 cunoaşte o nouã şi vizibilã transformare. Prin achiziţionarea Circului Krateyl de cãtre stat, s-au pus bazele Circului de Stat, iar clãdirea acestuia din Bucureşti, construitã în 1961, era una din cele mai mari din Europa la acea vreme, gãzduind spectacole de mare anvergurã.

Perioada dintre 1960 şi 1970 a fost beneficã dezvoltãrii artei acrobatice, a jongleriei şi implicit a spectacolului de circ. Artiştii jongleri români s-au remarcat pe scenele multor ţãri manifestându-se ca talentaţi acrobaţi, echilibrişti, iluzionişti, foarte apreciaţi de spectatori.