search

Campanii UNICEF - Stop violenței împotriva copiilor, Plic prima zi 2014 LP 2025FDC

2025FDC
16,50 lei
În stoc
An aparitie
2014
Calitate
MNH
Tip
Plic Prima Zi (FDC)
Tematica
Organizatii

Campanii UNICEF - Stop violenței împotriva copiilor, Plic prima zi 2014 LP 2025FDC

Reprezentanţa UNICEF în România desfãşoarã o campanie de comunicare cu durata de trei ani, cu scopul de a conştientiz afamiliile cu privire la riscurile violenţei asupra copilului, în special ale abuzului verbal la care se recurge ca metodã de disciplinare, dar şi cu privire la beneficiile metodelor pozitive de disciplinare.

Deşi des întâlnitã în România, violenţa asupra copilului rãmâne un fenomen în mare parte invizibil. Violenţa asupra copiilor poate avea loc în familie, la şcoalã, pe stradã sau în comunitate şi se poate manifesta printre altele, prin neglijare, abuz emoţional, fizic şi sexual sau exploatare.

La apariţia violenţei în familie pot conduce mai mulţi factori, printre care cel mai des se numãrã consumul de alcool, sãrãcia sau un mediu marcat de violenţã.

Numãrul cazurilor de violenţã domesticã raportate se aflã în creştere, potrivit celor mai recente statistici, dar în unele cazuri specialiştii nu au la dispoziţie mijloacele şi instrumentele necesare de care au nevoie pentru a-i ajuta pe copii. Ca o consecinţã a diverselor forme de violenţã, mii de copii sunt separaţi de familie şi plasaţi în instituţii sau la asistenţi maternali.

Campania de conştientizare de la nivel naţional va fi susţinutã de o intervenţie la nivel local, mai precis în 32 de comunitãţi rurale. Asistenţii sociali şi asistenţii medicali comunitari din aceste localitãţi vor fi instruiţi sã identifice şi sã rãspundã diferitelor forme de violenţã asupra copilului. În acelaşi timp, ei vor avea la dispoziţie materiale şi instrumente care sã îi ajute sã comunice cu familiile şi comunitatea, cu scopul de a reduce gradul ridicat de toleranţã faţã de violenţã. Profesioniştii vor putea mobiliza comunitatea şi liderii de opinie pentru a atrage atenţia asupra violenţei împotriva copiilor şi vor ajuta familiile sã adopte metode pozitive de disciplinare a copiilor.

Viziunea acestei campanii este materializatã de o lume în care fiecãrui copil îi sunt respectate dreptul la viaţã, protecţie şi îi sunt luate în considerare ideile şi visele.

Depinde de noi sã ne clãdim lumea în care vrem sã trãim, una în care toţi copiii sunt protejaţi.

Doar pentru cã nu putem vedea întotdeauna violenţa la care sunt supuşi copiii, nu înseamnã cã ea nu existã.

Schimbarea normelor sociale în sensul condamnãrii de cãtre societate a formelor de violenţã, exploatare şi abuz necesitã timp şi resurse. Și totuşi, reprezintã un demers crucial pentru ameliorarea vieţii copiilor într-un mod susţinut.

Pe timbrul cu valoarea nominalã de 4,30 lei este ilustrat simbolic profilul unui copil, alãturi de mâna protectoare care îl susţine.